Case: Native B2C Zeno-Skjorter

Kåret til månedens VG-case - Mai 2017
Case: Native B2C Zeno-Skjorter
About
Kundens KPI:
Merkevarebygging og slag på kassa.

Vi valgte å gå for Bak tallene som er E24 sin content satsning som gir annonsøren en sov på 20 % i en hel måned.

Tanken var å treffe forretningsmannen i en relevant kontekst for skjorter.
Vi visste også at grunderartikler leses veldig godt på E24. Vi vinklet artikkelen mot dette, da vi visste at dette ville gi flere lesere.

Til slutt satt vi igjen med en artikkel om en Norsk skjorte grunder og hans historie.

Vi opprettet mange linker i artikkelen som skapte veldig god trafikk direkte til hjemmesiden.

Resultater:
- 46 766 unike lesninger
- Snitt lesetid på 49 sekunder
- 636 timer lesning totalt
- Salg av skjorter fra Zenostore.no gikk fra 30 000 kr i februar og til over 300 000 kr i mars (10 dobbling)
- Snitt tid brukt i nettbutikk fra E24 sine sider er 2 minutter
- Antall besøk i nettbutikk fra februar til mars gikk fra 11 000 til 47 000
- Antall salg februar mot mars: 19 salg mot 197 salg
- Trafikk til nettsiden 1500 i februar mot 18 500 i mars.
- Konverteringsgrad på 1,4 %

Sitater fra kunden:
“Vi 10 dobblet omsettningen i mars ved å bruke Bak tallene på E24”
“Vi har funnet vår kanal for å selge skjorter”
Espen Engebretsen, Sjef i Northtrack
Published 23 jun 2017
Click the button on products to create an inquiry