Ving – mer enn bare charter

Ving
Ving – mer enn bare charter
Ving – mer enn bare charter
About
Hva mener Ving selv? Markeds- og kommunikasjonsdirektør i Ving, Tonje Løkaas Fossum;

Vi er veldig fornøyde så langt! For oss er det et fleksibelt produkt som skaper mye inspirasjon med mange elementer; instagram, filmer, blogg, artikler, annonse og ikke minst spørsmål/svar, dette får vi til på en ryddig måte.

Kampanjen viser bredden og kunnskapen vår, det ser proft ut, og Ving er en tydelig avsender, uten at det ser for annonsepreget ut. Innholdet er interessant å lese, selv om man i utgangspunktet ikke skulle være interessert i Ving. Vårt egenproduserte stoff får også plass, og vi synes det passer godt inn, for eksempel blogger, instagram, feed med mere. 

Ving har fått være en viktig del i produksjonen og opplever at dette ikke er noe VG har laget for oss, men at det har vært et godt samarbeid, der vi til stor del kunne være med å påvirke og bidra mye.

Dette var konseptet
VG Partnerstudio ble valgt som en ny og spennende del av vår mediemiks inn i en for oss viktig kampanje. Det ble en løsning og en mulighet for oss til å skille oss ut i en kampanjeperiode der «alle» skal selge reiser og vi normalt sloss om de samme flatene og den samme oppmerksomheten.

 Hva ville Ving oppnå med løsningen?
Løsningen som ble jobbet frem er for oss et fleksibelt produkt som vi ønsket både skulle skape mye reiseinspirasjon, som skulle vise bredden i våre produkter og sist, men ikke minst også vise den kunnskapen vi har om reiser.

Kan dere si noe om resultatene så langt? Har dere noen indikasjoner?
Ved å se på antall og «type» spørsmål vi får inn, trafikk og andre parameter, synes vi absolutt at vi fremstår som vi ønsker. Dette blir spennende å følge fremover.

Se hva slags spørsmål som kommer inn her

VG Partnerstudio om utarbeidelsen av konseptet
Vings overordnede målsetting om å bygge seg som en leverandør av «mer enn bare charter», har fått en kraftig boost gjennom dette samarbeidet.

Hittil er det kommet 450 spørsmål i studio, og det er helt utrolig. Vesentlig her er at det også er kommet svært mange spørsmål om Vings andre produkter – som storbyferie, treningsreiser osv.

Konseptet var rett og slett å lage Norges første digitale reisebyrå – der feriesøkende kan få inspirasjon og kunne stille spørsmål direkte til Vings eksperter på mange forskjellige ferieformer. I stedet for å bruke timesvis med ørkesløs leting på Google, har VG´s lesere kunnet få svar på det de lurer på, på bare sekunder.

Responsen og spørsmål til VING  fra publikum har vært overveldende sammenlignet med VG Direkte til vanlig.

Men aller viktigst er at vi her har kunnet gi Ving en totalløsning – med både svært godt innhold, video-blogg, Instagramkonkurranse – og interaksjon med potensielle kunder. Dette anser vi både som unikt og nyskapende som totalløsning – og det er åpenbart også leserne enige i – hittil har det vært 388 492 av dem inne på Ving-innholdet. De har i snitt brukt over to minutter på å konsumere Ving-innhold.

Innholdssjef Svein Arne Haavik i VG Partnerstudio

«Kommentar fra Mediebyrået Carat»;
VG Partnerstudio ble valgt som en del av mediemiksen da vi ønsket en flate med mulighet for å skape inspirasjon, synlighet og god dekning. I tillegg ønsket vi at leserne skulle bruke tid med Ving for vise den fantastiske kunnskapen Ving besitter samt bredden av reiseopplevelser de har.

Alle disse elementene syns jeg vi har fått veldig fint frem i løsningen vi i samarbeid kom frem til. Det har vært kjempe gøy å få være med på reisen!

Medierådgiver i Carat Tone Ulvestad
Published 25 aug 2016
Click the button on products to create an inquiry